Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit

Pětková řada neskutečně nabobtnala zejména do výšky, s čímž se marně perou už tovární designové úpravy. Nový program AC Schnitzer se pokusí o totéž, uspět ale snad ani nemá jak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit

29.12.2023 | Petr Prokopec

Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit

/

Foto: AC Schnitzer

Pětková řada neskutečně nabobtnala zejména do výšky, s čímž se marně perou už tovární designové úpravy. Nový program AC Schnitzer se pokusí o totéž, uspět ale snad ani nemá jak.

Na představení nového BMW řady 5 došlo již v květnu. Mnichovská automobilka ale zatím přišla pouze se sedanem, který je navíc možné osadit jen čtyřválcovými benziny a diesely, tedy pokud nechcete sáhnout po elektrické verzi i5. Šestiválce ještě dorazí, osmiválec nicméně nafasuje pouze varianta M5. Ta se přitom má objevit v příštím roce, stejně jako kombík. Také u něj se přitom počítá s vrcholnou 4,4litrovou jednotkou, jíž doplní plug-in hybridní ústrojí, stejně jako se máme dočkat verze i5 Touring.

Právě bateriové verze s paketem zasazeným do podlahy měly výrazný vliv na design a také rozměry, výška vozu totiž kvůli prostoru pro baterie pod prostorem pro cestující vzrostla o 36 milimetrů na 1 515 mm. Řada 5 tak nepůsobí zrovna lákavě, je prostě moc vysoká, prahy jsou velmi mohutné Automobilka ví, že to je problém, proto se snaží výšku prahů maskovat u některých verzí černou barvou. Na podobné řešení vsadí i tuningová firma AC Schnitzer, která přišla s prvními modifikacemi, postupně nicméně hodlá nabídku rozšiřovat. Zároveň dodává, že každý komponent bude možné pořídit separátně. Své BMW si tedy budete moci vyšperkovat přesně dle své fantazie a možností.

Aktuální nabídka nicméně opravdu není příliš široká, spočívá totiž pouze v příchodu nových litých kol a rozšiřovacích podložek. Ty mohou vpředu i vzadu navýšit šířku vozu o 10 mm, přičemž je lze spárovat s jednadvacetipalcovými ráfky AC3, dvacetipalcovými AC4 a devatenácti- nebo dvacetipalcovými AC1. To je ale prozatím vše, více doplňků dorazí v příštím roce. Očekávat lze hlavně čelní splitter, zadní křídlo a difuzor a hlavně ony boční prahy, které mají dostat i jiný tvar. Upravovat se bude také interiér.

Tuningová firma dále přislíbila, že se hodlá podívat také na podvozek, který sníží a přitvrdí pomocí nových pružin a tlumičů. Modifikací by se přitom měl dočkat také motorový prostor, přičemž AC Schnitzer počítá s navýšením výkonu u benzinového, dieselového a plug-in hybridního ústrojí. Pouze majitelé i5 si tedy budou muset vystačit se standardem. Zda pak budou k mání také efektivnější brzdy, společnost sídlící v Cáchách prozatím nezmiňuje.

Lze tak už jen dodat, že řada 5 aktuálně startuje na 1 467 700 Kč. V té chvíli je možné počítat s benzinovým dvoulitrem naladěným na 208 koní, jenž míří na 18palcová kola. Ta nicméně díky mnohem větší zavalitosti vozu (na délku má více než řada 7 generace E65) působí drobně, svůj účet tak budete muset navýšit minimálně o 33 072 Kč, jenž stojí devatenáctky. Ta jsou pak standardem u hybridní (šestiválcové) verze 550e xDrive, za tu ovšem již dáte 1 968 200 Kč.

Dá se tedy předpokládat, že v kombinaci s veškerými možnými doplňky od AC Schnitzer váš konečný účet naroste nad 2,5 milionu korun. Na druhou stranu, takové M5 již pod 3 miliony Kč nekoupíte ani náhodou. Žádná varianta ale podle nás problematický vrozený vzhled vozu neodstraní. Automobilky by se možná měla zamyslet nad tím, zda elektrické i spalovací verze stavět na stejných základech. Na jednu stranu chápeme její motivaci, taková 530d ale bude absurdně vysoká úplně zbytečně, v prostoru pro baterie bude vozit vzduch.


Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 1 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 01Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 2 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 02Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 3 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 03Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 4 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 04Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 5 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 05Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 6 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 06Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 7 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 07Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 8 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 08Nové BMW řady 5 dostalo první tuning, problematický vzhled ale asi nemá šanci vyřešit - 9 - BMW 5 AC Schnitzer 2023 prvni sada 09
Úpravce z Cách zatím pro nové BMW řady 5 nabízí různá litá kola a rozšiřovací podložky, daleko větší měrou se její portfolio rozroste v příštím roce. To se úprav mají dočkat i problematické boční prahy, je ale tady vůbec možné něčemu pomoci? Foto: AC Schnitzer

Zdroj: AC Schnitzer

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.