Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024 | Petr Prokopec
Na první pohled vše nasvědčuje tomu, že to aprílový žert je, neboť se jedná o relativně jednoduché řešení, o kterém si na konci března musíte říci, že je příliš dobré na to, aby bylo skutečné. Ono ale nejspíš skutečné bude.
První duben je už za rohem a s ním i tradiční aprílové vtípky. Volkswagen v minulosti neměl problém žertovat nejen v ten den, takže dnes raději neberte nic na sto procent, neboť níže popsané jako vtip působí. Ale má jít o realitu.
Německá automobilka představila znak auto, tedy nové zpracování svého klasického loga, které má odpuzovat zvěř, v tomto případě klokany. Za celým nápadem tedy stojí australská filiálka firmy, kde řidiče střety se zvěří trápí podobně jako u nás - dochází tam k 8 tisícům takových nehod ročně. A klokani na nich mají s 90 procenty lví (anebo bychom od teď měli říkat klokaní?) podíl.
Protože australský národní automobilový průmysl již prakticky neexistuje, bylo vlastně logické, že s řešením musí přijít někdo jiný. VW se tedy měl spojit s experty na klokany z univerzity v Melbourne a tři roky věnovat vývoji této novinky. Ta prý stále není ještě úplně hotová, neboť je potřeba doladit pár posledních detailů, aby systém byl maximálně efektivní. Tzv. RooBadge (Roo je zkrácenina slova kangaroo, tedy klokan, Badge znamená znak) totiž momentálně reaguje pouze na východní šedé klokany.
Experti totiž dlouhou dobu zkoumali zvuky jako třeba varovné signály ptáků či vrčení dravé zvěře, jenž klokany odrazují, aby je následně mohly nahrát do audio systému, kterým je čelní logo osazeno. Spustit jej přitom lze skrze příslušnou mobilní aplikaci, fungovat však bude také automaticky - pokud totiž řidič vjede do oblasti, která je známa častým výskytem klokanů, začne emblém skrze malé reproduktory vydávat sérii zvuků na různých frekvencích, která má zvěř varovat.
Německá automobilka dodává, že RooBadge lze nyní instalovat na model Amarok, neboť je o stejné velikosti jako standardní logo. Zároveň dodává, že k dispozici bude univerzální verze, tedy jen reproduktor, který půjde upevnit pod registrační značku jakéhokoli vozu bez ohledu na výrobce. Systém je přitom prý efektivní, že zvládá varovat skákající zvěř i při rychlostech přes 100 km/h. Během poměrně krátké doby pak má být schopen reagovat i na západní šedé a rudé klokany, které děsí trochu jiný mix zvuků.
Přidat už můžeme jen „perličku z natáčení“. VW totiž původně začal testovat nové bezpečnostní opatření na golfových hřištích. Zde nasbíral první varovné zvuky, jenž následně nahrál do systému, kterým bylo osazeno několik exemplářů pick-upu Amarok. Ty automobilka strategicky rozmístila napříč Austrálií, kde je nechala po dobu šesti měsíců. Přitom monitorovala chování klokanů, aby mohla potvrdit, že je RooBadge efektivní. Poté pak získala povolení k jízdním testům.
VW se navíc nehodlá omezit jen na Austrálii a klokany, ve spolupráci s dalšími partnery z Evropy a Severní Ameriky pracuje na verzích zaměřených na odrazení jiné zvěře, třeba jelenů, losů a dalších. Zní to dobře, teď jen, aby to byla pravda...
RooBadge zatím ještě není v prodeji, Němci spolu s australskými vědci pracují na vylepšení systému, který by poté měl varovat všechny druhy klokanů. A později má přijít i řešení určené pro jiné kontinenty. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
- Smrtelná havárie v Hengelu 14.5.2024
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním 14.5.2024
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
před 9 hodinami - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
před 11 hodinami - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva