Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Scirocco R: střih má konečně švih
17.6.2010 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Volkswagen Scirocco vzbuzuje svým vzhledem dojem ohromně dynamického vozu, ale v běžných verzích zůstává svým chováním za očekáváními. Byli jsme proto zvědavi na verzi R. Je to jen další přemotorovaná předokolka, nebo postrach nejlepších hot hatchů?
Přehled kapitol
Měl jsem kdysi tu čest s Volkswagenem Scirocco vybaveným motorem 2,0 TFSI a musím říci, že mě tak úplně nenadchl. Nebyl v žádném smyslu špatným autem, ale i přes vysoký výkon na mě dělal dojem ryzí „show“ - byl tvrdý, hlučný, nepraktický, na jakékoli běžné cestování jen obtížně použitelný a přitom nenabízel lepší výkony než Golf GTI. Ten je naopak skvělým granturismem, se kterým můžete den co den zdolávat vysokými rychlostmi velké vzdálenosti. Scirocco nabízelo oproti tomu pouze lepší vizuální dojem a ač chápu, že toto je věc, která dokáže mnohé zákazníky oprávněně uchvátit, „racionální nepřesvědčivost“ investice do Scirocca ve mně zanechala ve své podstatě zklamání - takové auto bych si nepořídil a doporučil bych jej snad jen někomu, kdo chce na krátkých trasách zanechat velký dojem hlavně ve svém okolí.
K testovanému Sciroccu R jsem proto přistupoval s jistou skepsí. Co může s výše uvedeným dojmem udělat 65 koní navíc? K tomu jen na přední nápravě, Scirocco R je prvním a jediným Volkswagenem s „R“ ve znaku, které nemá pohon všech kol. Předem musím přiznat, že po pár dnech a nějaké té tisícovce ujetých kilometrů jsem musel uznat, že tohle auto má šťávu i smysl. A hned vám povím, proč.
Modrý čertík
Začít ale musím u vzhledu. Ten byl u testovaného vozu doslova katalogový, Scirocco R se pyšnilo krásnou modrou metalízou, kterou jsem si sám pro sebe překřtil na „Viagra Blue“. Ostatně i jízda s autem je dostatečně „erektivní“ (omlouvám se za politicky nekorektní výraz, ale je to tak), nicméně k tomu se teprve dostaneme.
Již běžné Scirocco je bezesporu krasavec. Jeho vzhled ztělesňuje jeden z mála případů, kdy se automobilka rozhodne pustit do výroby vůz v jeho téměř koncepční podobě. A když se na solidní základ „navěsí“ výraznější nárazníky, prahy, nějaké ty spojlery, velká kola a to vše se přikrčí nižším sportovním podvozkem, je to prostě paráda. Ač Scirocco jako takové není žádnou žhavou novinkou, tento vůz poutal pozornost kdekoli se objevil, a to i staticky. Jizda pak pozornost okolí jen dále přitahovala, ale to opět předbíhám.
Uvnitř „erko“ nepůsobí zásadně jinak než běžné provedení, odlišnosti najdeme v klasických prvcích jako jsou sedadla či volant. Zrovna k tomu - ač má jinak příjemný průměr i tloušťku věnce - ale musím mít první výtku. Jeho zploštělá spodní část je výsledkem toho, když se to se „show“ už přežene. Toto vybrání nemá absolutně žádný pozitivní efekt, pod volantem je dostatek místa na nohy a plošší volant mu nic zásadního navíc nepřidává. Zato ubírá ovladatelnosti - uznávám, ne příliš, neboť řízení je natolik ostré, že ve většině zatáček není třeba přehmatávat, pomalé vracečky ale takovou činnost vyžadují. Nezřídka se pak stane, že sáhnete do prázdna, nebo vás volant při kontrolovaném pouštění do středové polohy „bací“ do ruky jedním ze svých „rohů“. Tohle se opravdu nepovedlo - volant má být kulatý na všech místech, kde jej můžete při jízdě oprávněně uchopit. A to je v případě Scirocca, R verzi nevyjímaje, úplně všude.
V případě interiéru stojí za zmínku ještě vnitřní prostor. Velmi nízká a celkově drobná stavba vozu budí obavy, zda se do interiéru vejde alespoň „normální“, natož pak pořádný chlap. Na obavy můžete pánové rovnou zapomenout, i se svými dvěma metry výšky jsem se dovnitř vešel po všech stránkách pohodlně - na výšku, na šířku a i místa pro nohy je habaděj. Tohle vše ale samozřejmě platí jen o předních sedadlech (která jsou mimochodem dimenzovaná a tvarovaná tak, že podrží, ale neotlačí většinu postav), zadní jsou spíše nouzová a podobnými slovy lze hovořit i o zavazadlovém prostoru. Ale co, toto auto si nikdo nekoupí na převážení sekačky na trávu a pokud ano, je to jeho selhání, ne chyba auta.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
Nejčtenější články
- GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024 - Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7.4.2024 - Tento nezničitelný Mercedes měl někdo stočit o 1,4 milionu km. Byl by to nový světový rekord
8.4.2024 - Max Verstappen vstoupil na tenký led, vymezil se proti umělému zvýhodňování žen v motorsportu
8.4.2024 - Automobilky zkouší odvrátit klesající zájem o auta obřími slevami, u elektromobilů dosahují až 44 procent
8.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva