Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Kia Venga: cena není jediné plus
15.3.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.
Přehled kapitol
První české MPV, i takové titulky bylo možno zaznamenat loni na podzim po náběhu výroby prvního modelu Kia v České republice. Z nošovické továrny začala vyjíždět Venga a domácí veřejnost to nenechalo chladnou. Nic zvláštního, uvážíme-li, že praktické vozy za nízkou cenu byly na našem trhu vždy populární. S tím, jak české rodiny bohatnou a současně klesají ceny aut, přestávají se zajímat o ojetiny a začínají koukat po nových vozech, do kterých se naskládá normální čtyřčlenná rodina s plnou bagáží. Podmínkou samozřejmě je, aby takový vůz nezruinoval rodinný rozpočet nejen pořizovací cenou, ale také provozními náklady. Dokáže tedy Venga to, co dřívější ideál českého otce, Škoda Octavia Combi?
Venga se líbí
Pohled na Vengu musíme samozřejmě začít u jejího exteriéru. Na rovinu se přiznám, že nejsem fanda nafouklých karoserií vozů MPV, ovšem v případě Vengy musím udělat výjimku. Ne, že by se mi nějak obzvláště líbila, ale její konstruktéři odvedli výbornou práci v nastavení proporcí. Z žádného úhlu totiž nepůsobí přehnaně vysokým dojmem. Ba naopak, stojí-li osamocena, zdá se malá. Teprve když k ní přijdete či ji postavíte vedle jiného auta, uvědomíte si, že to není žádný prcek.
Na krátkou zakulacenou příď s velkými světlomety plynule navazuje prostor pro posádku a krátká záď, ve které byste zajisté nehledali objemný kufr. Jedním z důvodů, proč Venga působí subtilním dojmem, je vysoko umístěná spodní hrana prosklení, která se směrem vzad zvyšuje. Při phledu z boku si povšimněte jednoho efektu. Venga působí jako relativně normální vůz, který ale stojí na malých kolech. Omyl ta kola mají rozměr 16 palců!
Shrnuto, podtrženo, Venga je prostě hezké auto bez výstřelků. Zvláště v testované červené jí to sluší.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 6 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 7 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 9 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 10 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva