Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší
15.8.2019 | Petr Prokopec
Jeho papírové parametry jsou skoro dokonalé a týkají se i spotřeby paliva. Ne snad, že bychom kdy věřili, že velký sedan nebo kombík třídy E zvládne jezdit za 1,6 l/100 km, obočí nad tím ale teď zvedají i jindy nekritičtí Němci.
Diesely jsou v poslední době v Evropě poněkud démonizované, Mercedes však v loňském roce jasně naznačil, že pohřeb jim strojit rozhodně nehodlá. Třícípá hvězda naopak vyrukovala se zcela novým dvoulitrovým agregátem, jenž ovšem pod kapotu modelů C300de a E300de nedorazil sám. Společnost mu dělá i elektrická jednotka, díky které automobilka srazila spotřebu i emise CO2 na velmi nízké hodnoty - v technických parametrech je zmiňován 1,6litrový průměr a 41 gramů na kilometr. Díky tomu je označován za jediný naftový pohon, který má do budoucna šanci přežít.
Je ovšem třeba dodat, že jakkoliv byla změněna měřící procedura, i metodika WTLP jde na ruku elektrifikovaným agregátům více, než by měla. Elektřinu nepovažuje za další palivo, považuje ji za nic, a tak její spotřebu do celkového apetitu nijak nepromítá. Neměli bychom se proto divit, že realita továrním údajům ani zdaleka neodpovídá. Co ovšem překvapivé již být může, to je skutečnost, že na německé hrátky s čísly poukazují samotní Němci. Za volant Mercedesu E300de se totiž posadili novináři z magazínu Focus, dle kterých sice novinka je úspornější než jiné diesely, ovšem zázraky neumí.
Co přesně to znamená? Pokud máte zcela dobité lithium-iontové baterie o kapacitě 13,5 kWh, pak je možné počítat s 3,8litrovým průměrem v případě spotřeby nafty a pochopitelně i s odběrem oněch 13,5 kW každý den. Pokud ovšem akumulátory dobijete kupříkladu jednou za tři dny, pak žíznivost narůstá na 4,4 litru a mezi dobitími pořád zužitkujete i oněch 13,5 kW. A za předpokladu, že spoléháte pouze na naftu, což se snadno může stát, neboť i přes nízkou kapacitu máte baterie k dispozici až za 4 nebo 5 hodin, dojezd čistě na elektřinu se pak pohybuje mezi 35 a 40 km a vy můžete jet třeba 1 000 km v kuse, pak jezdíte v průměru za 6 litrů.
Na pětimetrový sedan vážící 2 140 kilogramů rozhodně nejde o špatná čísla, nicméně o to tu nejde. Podstatné je, že i navzdory zpřísnění měřící procedury a drahému vývoji je uváděná spotřeba hybridních vozů naprosto nesmyslná. Jak již bylo zmíněno, dle továrny by E300de měl jezdit jen za 1,6 litru na sto kilometrů, přičemž na elektřinu by zvládnul 54 km a zbytek za oněch 1,6 litru. Nicméně reálně je elektrický dojezd o chlup nižší a dlouhodobý průměr skoro čtyřikrát vyšší.
Je přitom otázkou, jak by na tom vůz byl bez oné elektrifikace. Ta samozřejmě vozu napomáhá jak ve zlepšení akcelerace, tak při snižování spotřeby. Ovšem zároveň jsou s ní spojené nežádoucí kilogramy, které vždy vedou k vyšší žíznivosti i horší akceleraci. Je tak možné, že průměr vozu by bez baterií a elektromotoru byl jen nižší. Ovšem jen v reálném světě, na který je kladen stále menší důraz, a to přesto, že v laboratořích žijí maximálně tak pokusné krysy.
Lze pak už jen dodat, že se 306 koňmi a 700 Nm točivého momentu diesel-elektrický sedan skutečně zvládá stovku pod 6 sekund, jak je uváděno. V rámci jízdní dynamiky je tedy přínos alternativního pohonu nezpochybnitelný. Pro značku i regulátory je však smolné, že kromě prokazatelně vyšší než uváděné spotřeby jej doprovází také snížení praktičnosti. Baterie totiž zredukovaly objem zavazadelníku o 170 litrů, z čehož taktéž nikdo nebude mít radost.
Mercedes-Benz E300de by dle automobilky měl jezdit za 1,6 l/100 km, reálně je však jeho spotřeba skoro čtyřikrát vyšší. A to podle Němců, kteří tyto aspekty obvykle nekritizují
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva