Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si před 20 léty koupil poslední Opel se zadním pohonem, teď je sotva jetý na prodej
13.3.2023 | Mirek Mazal
Je to pozoruhodný pozůstatek z časů, které se dnes zdají být stejně vzdálené jako neuvěřitelné. Většina vyrobených kusů tohoto modelu už ani neexistuje, natož aby byla na prodej, zvláště pak v dobrém stavu. Tato Omega je výjimkou a pozoruhodná je i tím, že jde o jednu z posledních vzniklých vůbec.
Opel patřil po většinu své existence pod křídla amerického koncernu General Motors. Německá značka byla v 90. letech v kurzu a pomáhala vyrovnávat ztráty GM z aktivit v Severní Americe a financovat jeho expanzi do Asie. Rok 1999 ale byl pro Opel tím posledním, kdy se v roční účetní uzávěrce období objevila černá čísla. Následovaly další propady a neúspěšné pokusy o vzkříšení, které nakonec pramenily v prodej automobilky do rukou francouzského PSA, který později splynul s FCA v to, čemu dnes říkáme Stellantis.
Dnes to zní působí skoro absurdně, v lepších časech ale situace umožňovala Opelu vyrábět i modely vyšší střední třídy, které dnes z mainstreamových automobilek nenabízí prakticky nikdo. Svého času respektovaná Omega by byla i dnes velké komfortní přibližovadlo s vítaným pohonem zadní nápravy a s několika šestiválci na výběr. Jízda v ní byla zajímavá, se spolehlivostí a trvanlivostí to bylo horší - když už nic jiného, většinu Omeg za poslední dvě dekády sežrala rez.
Hezkých exemplářů v nabídce je tedy jako šafránu, výjimky potvrzující pravidlo se ale čas od času objeví. Mezi nimi se sluší upozornit na výjimečný černý kousek, který se objevil v prodeji dílem soukromého majitele z německého Beckumu. Za velmi přijatelných 5 500 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč, prodává Omegu B, která si navzdory 20 létům na světě pořádně nezajezdila. Má jen 67 tisíc kilometrů na tachometru a ve většině ohledů působí dojmem zánovního vozu.
Pozoruhodné je jistě i to, že tato Omega téměř po celou svou existenci v majetku jediného majitele, staršího muže, který s ní bůhvíproč moc nejezdil. Proto jsou počasím či používáním nedotčené téměř všechny části exteriéru a interiéru. Motor 2,2i výkonu 107 kW (145 koní) nedělá z vozy žádný uragán, ale zase tak špatně nejede, svého času jsme s ním měli tu čest. A kdo vám dnes nabídne zadní pohon, třebaže v tomto případě s automatickou převodovkou? To už je vlastnost leda pár drahých BMW či ještě mnohem dražších specialit ještě exkluzivnějších značek.
Vůz je vyveden v tzv. Design Edition a pochází ze samotného konce výroby - registrován byl až v srpnu 2003, kdy z výrobní linky sjížděly poslední kusy. Svěže tedy působí i proto, také ale kvůli slušné výbavě. Je to jistě hlavně zajímavost, ale uvážíme-li dnešní situaci na trhu, není to nutně marná nabídka ani pro někoho, kdo chce dostupné auto na ježdění. Možná nebude od věci chvíli jezdit v zánovní Omeze, po které se v bazarech nikdo nepachtí, než se nutit do předražených ojetin tuctových typů, které vám lepší svezení za podobné peníze jistě nenabídnou. Udržet čtyřválcové provedení z konce výroby při životě není zase takový oříšek, zvlášť když je výchozí stav takto dobrý.
Relikt ze zlatých časů Opelu dnes vychází v přepočtu na 130 tisíc Kč, je to jedna z posledních vzniklých Omeg vůbec. Vzhledem k jejímu stavu a situaci na trhu to není nezajímavá nabídka. Foto: N.C., publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 3 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejnovější články
- Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
před hodinou - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně do co rychlosti funguje
před 2 hodinami - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 3 hodinami - Krachující Fisker se po masivních slevách zkouší zachránit dalším zlevněním, Ocean bude i v Evropě stát jako lepší Octavie
před 5 hodinami - Ford prodělává už 2,3 milionu Kč na každém prodaném elektromobilu, pro nezájem ruší objednávky baterek
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.14. 12:27 - Truck Daškam
- Škoda Auto obecně 05.14. 11:26 - petr_riha
- BMW Divize 05.14. 10:50 - M.Z.
- Video a Nordschleife, the best of 05.14. 10:48 - M.Z.
- Onboard videa 05.13. 23:31 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB
- Suzuki obecně 05.13. 11:51 - jarka
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI