VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý”

Spojování motorů TDI Volkswagenu s čistotou bylo v posledních letech spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje minimální emise škodlivin díky specifickému fungování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý”

3.2.2020 | Petr Miler

VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spojování motorů TDI Volkswagenu s čistotou bylo v posledních letech spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje minimální emise škodlivin díky specifickému fungování.

Kdybyste ještě před pár léty v jedné větě hovořili o existenci dieselových motorů a roku 2020, mnozí by se ptali, jestli je to vůbec na místě. Nyní máme první měsíc právě tohoto roku za sebou a je jasné, že naftové pohonné jednotky nezmizely nikam, v podstatě se jich pouze s gustem zbavily automobilky, které s nimi nedokázaly být dostatečně konkurenceschopné.

BMW, Mercedes nebo Volkswagen jako tradiční zastánci této technologie přišli s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Každý na to jde trochu jinak, Volkswagen ale v případě motoru interně označeného jako EA 288 evo našel spásu v močovině.

Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, kterou používá jako první. Už se o ní zmínil dříve, s koncem ledna ale detailně představil, jak toto řešení pracuje. Ve stručnosti řečeno počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue, ale to není celý příběh. Podstatou německého fíglu je to, že první část systému selektivní katalytické redukce spojil už s filtrem pevných částic, a tak zplodiny motoru čistí už těsně za motorem, kde teploty přesahují 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu, tedy už na obvyklém místě, pak najdeme druhou část systému, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.

Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o plných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené pásmo, ve kterém mohl fungovat, během studených startů pak v podstatě nebyl aktivován.

Díky novému uspořádání systém čistí emise motoru zejména od oxidů dusíku jak při studených startech či pomalé jízdě, tak za vysokých teplot či třeba jízdě po dálnici. Volkswagen říká, že emise NOx jsou v jeho případě téměř nulové, a tak s velkým nadhledem plní dnešní emisní normu Euro 6d a nelze předpokládat, že by si neporadil s budoucí Euro 7, třebaže v jejím případě nejsou konkrétní limity zatím známy.

Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu je již chvíli v prodeji, a tak si jej můžete pořídit třeba vo Volkswagenů Passat a Golf. Nezůstalo jen u německé značky, k dispozici je i pro novou Octavii a jakmile se do prodeje dostane nový Leon, bude ho mít i ten. Stejně jako předchozí pohonná jednotka novinka nabízí nejtypičtěji 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů. V nabídce ale jsou či budou i slabší a silnější verze.

Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2 a právě o ty jde v letošním roce především. Vzhledem k omezenému zájmu o elektromobily a jejich obecně problematickému prodeji (nedostatek akumulátorů apod.) bychom se ani nedivili, kdyby v příštích letech začaly motory TDI znovu nabírat na popularitě.


VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 1 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 01VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 2 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 02VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 3 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 03VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 4 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 04VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 5 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 05VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 6 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 06VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 7 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 07VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 8 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 08VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 9 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 09VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 10 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 10VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 11 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 11VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 12 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 12VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 13 - VW 20 TDI EA 288 evo cisty detaily 13
VW odhalil detaily fungování systému, díky němuž má být nový motor 2,0 TDI evo „čistý” i v reálném prostředí

VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 14 - VW Passat TDI 2019 nova sada 01VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 15 - VW Passat TDI 2019 nova sada 02VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 16 - VW Passat TDI 2019 nova sada 06
Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat.

VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 17 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 02VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 18 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 09VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 19 - VW Golf VIII 2019 vlastni zive foto 30
Později se objevil i v nabídce nového Golfu...

VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 20 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 09VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 21 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 11VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý” - 22 - Skoda Octavia IV 2020 nova combi liftback prvni 14a
...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie

Zdroj: Volkswagen News@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše