Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Převratný stroj dokáže trvale opravit díry v silnicích během pár minut, navíc levně, dostane se i k poslední skulině
27.12.2022 | Petr Prokopec
Na první pohled se může zdát, že jde jen o další ze strojů schopných krátkodobých oprav, které ve skutečnosti mnoho neřeší. Možná nepůsobí elegantně, řešení záplatování silnic od firmy Velocity nás má však děr na cestách zbavovat levně, rychle a trvale.
Ředitelství silnic a dálnic nemá v Česku zrovna lichotivou pověst. Na jedné straně je zatíženo mnoha korupčními skandály, na druhé pak tempem, které nelze označit ani za hlemýždí, aniž bychom urazili ony hlemýždě. Vrcholem byl ostatně v tomto ohledu rok 2018, kdy bylo postaveno jen 3,8 kilometru nových dálnic. Ve finále tak není překvapivé, že běžné opravy zaberou dlouhé týdny či dokonce měsíce, přičemž daňové poplatníky vyjdou na miliony korun. Lepší a levnější řešení ale existují.
Přenést se nyní můžeme do Velké Británie, která v mnohém právě Česko připomíná. Také tamní silnice patří mezi ty nejvíce kritizované, děr je v nich hlavně po zimě více než v ementálu. S tím nicméně britská správa silnic bojuje daleko úspěšněji než tuzemské ŘSD. V minulosti jsme totiž již psali o revolučním stoji Pothole Pro od společnosti JCB, jenž dokáže vozovku opravit v řádu minut. V jeho prospěch nicméně nehovoří pouze rychlejší čas, ale také snížení nákladů. Není nicméně jediným, který používají.
Cestu ukazuje také firma Velocity, její řešení zvané Patching (česky prostě záplatování) sice není tak elegantní, to ale ve výsledu motoristům vadit nebude. Podstatné je, že s jeho pomocí se opravy zvládnou rovněž bleskurychle. Jakmile totiž stroj s dvou- či tříčlennou posádkou dorazí na místo, je díra s pomocí vzduchu tlačeného skrze hadici očištěna od veškerých kamínků či bláta. Následně je pak vystříkána speciální emulzí, která zajistí lepší propojení nového asfaltu s tím původním.
Velocity uvádí, že takto opravená místa nepropouští vodu a je trvalá - poskytuje na ni dokonce 12měsíční záruku. Není navíc třeba složitě plánovat zátarasy či objížďky, stroj se po vlastní ose dopraví na kýženou lokalitu, odkud zase v řádu minut zmizí. Zvládat tak může až 200 oprav za den, což ve srovnání s využitím tradičních metod představuje desetinásobné zlepšení. Náklady spojené s opravou jedné díry přitom klesají z 55 na 16 liber (cca 1 510 a 440 Kč), kromě toho se firma chlubí 90procentním snížením emisí CO2.
Jelikož jde skutečně o podstatné benefity, není až tak překvapivé, že Velocity nestíhá dodávat a musí zvyšovat výrobu. Firma zároveň přišla s novými variantami, které umožňují opravy třeba v odlehlých oblastech či na velmi úzkých vozovkách, kam by se běžné stroje ani nedostaly. Bylo by tedy kýžené, kdyby česká správa zpozorněla. Protože pak by ale bylo nutné zacházet se svěřenými prostředky až příliš efektivně, s nasazením Patchingu v Česku moc nepočítáme.
Britská společnost Velocity se svým strojem na záplatování silnic boduje, náklady na opravdu totiž snižuje na méně než třetinu, zatímco rychlost je navýšena až desetinásobně. Foto: Velocity, tiskové materiály
Zdroj: Velocity
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva