Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31.3.2024 | Petr Prokopec
V krocích Porsche je někdy těžké se vyznat. Jeden den jako by bojovalo za elektřinu, ten druhý se pere za spalovací motory. Dnes přišel „den spalováků” - automobilka si je už teď jistá, že po roce 2030 udrží v EU v prodeji i osmiválcové benziny.
Porsche je automobilkou, která se rozhodla sedět na dvou židlích. Ta jedna je elektrická, ta druhá pak věrnější kořenům značky, tedy spalovací. Která bude mít nakonec navrch, ukáže jen čas, minimálně v případě tří modelů ale můžeme počítat s dlouhodobou spalovací budoucností. Vedle klasické 911 půjde také o modely Cayenne a Panamera, které si zachovají nejen motory V6, ale dokonce i V8.
Němci přiznávají, že udržet při životě jej bude náročné, kvůli emisím to ale překvapivě nebude. „Víme, že motor je připraven na normu Euro 7, v tom problém není. Jen musíme přihodit některé komponenty, které jsou ve vývoji,“ uvedl Thomas Freimuth, šéf modelové rodiny Panamera pro kolegy z Car Sales. Zároveň dodal, že automobilka z Zuffenhausenu splní požadované limity „i bez hybridního systému“.
Kde je tedy problém? „Dokonce i v případě Panamery se musíme vypořádat s jinými regulacemi. Jde o limity úrovně hluku, které jsou rok od roku nižší a nižší a nižší. Bude tak mnohem náročnější dostat z naší osmiválcové Panamery dobré emoce,“ upřesnil dále Freimuth. Porsche se ale prý ani tak motoru V8 nevzdá. Místo toho předpokládá, že je bude prodávat i po červenci 2030, kdy norma Euro 7 vejde v platnost.
Přesto Porsche předpokládá, že v onom roce 2030 budou více než 80 procent veškerých jeho prodejů tvořit elektromobily. Dovolujeme si o tom dopředu zapochybovat, ostatně i Freimuth hovoří opatrně. Připouští, že pokud něco takového má klapnout, „pak se musíme naučit, jak přinést osmiválcové emoce do našich elektrických aut, protože vzdálená budoucnost je elektrická a my pro ni musíme najít řešení“.
Jakkoli se nicméně jedná o velký oříšek, Porsche je připraveno ho rozlousknout. „Inspiraci hledáme všude možně, protože zvuk v autě je velmi důležitý,“ říká Freimuth. Jeho slova jen potvrzují náš dlouhodobý názor, že milovníky sportovních aut současná elektromobilita zkrátka nedokáže oslovit. Nejde tu totiž jen o bleskurychlé zrychlení v přímce, ale právě ony emoce dané zvukem či vibracemi. Nemluvě o možnosti řádit pomalu do nekonečna.
„Doufám, že to dokážeme,“ uzavírá své postřehy optimisticky Freimuth. Náš pohled už znáte a hodně ukáže už příští roky, kdy v nabídce značky začnou anebo nezačnou chybět spalovací verze modelů Macan a 718. Tedy alespoň v zemích EU, jinde - Austrálii nevyjímaje - budou dál k dispozici obě provedení.
Nová generace Panamery je momentálně s osmiválcem k mání pouze ve verzi Turbo E-Hybrid, kdy za 5 045 337 Kč dostáváte 680 koní, zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 315 km/h. Časem má přibýt i ryzí spalovací motor a v prodeji zůstat i v příští dekádě. Foto: Porsche
Zdroj: Car Sales
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu včera 16:41
- Smrtelná havárie v Hengelu včera 15:22
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním včera 10:00
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana 13.5.2024
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho 13.5.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Superb Combi 2,0 TDI s 4x4 a hromadou výbavy může být vaše za cenu Fabie 1,0
včera - Stačila jedna chyba a majiteli zánovní Toyoty odešel motor. Oprava stála 970 tisíc Kč, záruka ji nekryje
včera - Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
včera - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
včera - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva