Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat se přece jen ukázal jako sedan. Pro nás není, litovat ale není čeho, je ošklivý jako noc
16.1.2024 | Petr Prokopec
Neděláme si legraci, tohle není nehotový prototyp ani napodobenina, ale skutečný nový VW Passat sedan, který si v Číně říká Magotan. Krása je pochopitelně vždy v oku toho, kdo se dívá, takže třeba se zrovna vám líbí. Skoro jistě se vám ale bude líbit jen jeho cena.
Koncern Volkswagen se loni v Číně navrátil na čelo pelotonu, po třech letech propadů totiž jeho prodeje na největším trhu světa vzrostly. Sice pouze o 1,6 procenta na 3,24 milionu aut, ovšem i to stačilo na odsunutí tamní automobilky BYD na druhé místo. Jedním z modelů, které mají na německém úspěchu lví podíl, je Magotan. Tedy takřka 4,9metrový sedan, který vznikl úpravou evropského Volkswagenu Passat. Poprvé se tento vůz ukázal již v roce 2007 v rámci generace B6, s příchodem faceliftu označovaného jako B7 pak došlo na prodloužení rozvoru.
Této strategie se držela rovněž generace B8, u aktuálně odhaleného nástupce, o což se postarala veřejná databáze designů nových aut čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), však koncern VW výrazně přehodil výhybku. Souvislost to má s evropskou rošádou, kdy vývoj Passatu B9 dostala na povel Škoda, která souběžně s německým vozem přišla také se Superbem čtvrté generace. A zatímco VW dorazí pouze jako kombík, česká značka vyrukuje také s liftbackem. Všechny verze pak bude vyrábět továrna na Slovensku.
Nový Magotan je tak více obdobou Superbu než Passatu, ale to jsou v tomto případě spíš hrátky se slovy, obě auta jsou dnes v podstatě úplně to samé. S nimi Magotan sdílí rozvor 2 871 milimetrů, ve všech ostatních ohledech ale došlo ke změnám - délka narostla na 4 990 mm, šířka na 1 854 mm a výška na 1 487 mm. Nejvíce se čínskému trhu určená novinka liší v čelních partiích, které jsou sice originální, nicméně mnoho potlesku asi nesklidí. Na jinak spíše oblou karoserii byly totiž až příliš násilně naroubovány hrany. A zejména v tmavém provedení je auto snad i ošklivé.
V případě zádě se VW pro změnu nechal inspirovat elektrickou rodinou ID, hlavně v oblasti světel, které jsou propojeny nejen chromovou linkou, ale také světelnou lištou. Viditelné pak nejsou žádné koncovky výfuku, ty ale zjevně ústí pod vůz. Jakkoli kompletní škála motorů není známa, potvrzen byl minimálně návrat benzinového dvoulitru, který bude produkovat 220 koní. Protože ale třeba předchozí generace byla k mání i s plug-in hybridním ústrojím, dá se taktéž očekávat jeho příchod.
Více informací můžeme očekávat nejpozději v dubnu, kdy má dojít na plné odhalení vozu na autosalonu v Pekingu. Zvědavi jsme hlavně na ceny, a to i kvůli tomu, že dle VW má být nový Magotan zaměřen na mladé. To znamená, že bude muset být spíše levný než drahý, což předem potvrzují i dosavadní ceny, kdy Magotan začínal na 187 000 CNY, tedy asi na 596 tisících Kč. Novinka bude dražší, čekáme ale základní cenu okolo 200 000 CNY, tedy asi 638 tisíc Kč. Pokud se tak stane, Němci tím jen potvrdí, že dokážou vyrábět svá auta levněji, pokud se nemusí držet krutých pravidel Evropské unie. Také kvůli nim totiž třeba Superb Combi (liftback zatím není k dispozici) startuje na 1 035 000 Kč.
Nový Magotan nevypadá příliš lákavě, na oblou karoserii Škody Superb Němci naroubovali hrany. Vykompenzovat by to ale měli cenou, oslovit totiž chtějí hlavně mladou čínskou klientelu. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 15.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan