Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčovou novinku VW trápí masivní problémy, místo ježdění jen stojí na parkovišti
22.12.2019 | Petr Prokopec
Automobilka už vítězoslavně oznámila, že zahájila výrobu, jenže všechny dosud vyrobené exempláře modelu ID.3 sjíždí z linky bez kompletního softwaru. Ten má být doladěn až na jaře příštího roku.
Na počátku listopadu Volkswagen spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň s tím oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. To znamená, že mezi oběma termíny figuruje zhruba osmiměsíční propast, což je velmi neobvyklé - běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. A až nyní se ukazuje, co za tím vězí.
Původně jsme si mysleli, že VW jen uměle odkládá příchod na trh kvůli nástupu nových pravidel EU, pravý důvod ale má ležet jinde, v problémech se sladěním softwaru vozu. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, který je neustále připojen na internet, což pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané. Ostatně, VW již při zpoždění osmé generace Golfu, která je oním druhým vozem, uváděl, že vývojáři mají nyní na starosti stovky milionů řádků kódů namísto předchozích desítek. U ID.3 mělo jít vše hladčeji, ale nejde.
Dle informací německého Manager Magazinu se i v případeěID.3 objevily „masivní problémy”, které nyní Volkswagen neumí vyřešit. Automobilka si proto pronajala parkovací plochy, na kterých uskladňuje již vyrobené kusy ID.3 místo toho, aby s nimi jezdila a dolaďovala porodní bolístky. Software elektrického hatchbacku je totiž nekompletní, a tak vlastně nemohlo dojít ani na jeho užívání. A nedojde k němu dříve než na jaře 2020, kdy by měly být problémy vyřešeny.
Zajímavé přitom je, že první várka 10 tisíc vozů dostane inovovaný software přímo u výrobce, tedy nikoliv skrze internet. Takový krok je spojen až s druhou várkou 20 tisíc vozů, která se ovšem dostane na řadu až později. To by naznačovalo problémy nejen se samotným softwarem, ale také s jeho zabezpečením. Je tedy otázkou, zda zahájení dodávek proběhne dle plánu, neboť na odladění dalších porodních bolístek bude mít značka méně času.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště proto, že software je pro budoucnost německé značky extrémně důležitý. Volkswagen jej totiž hodlá nabídnout i konkurenčním automobilkám, aby co nejvíce rozmělnil náklady. Na něco takového však Němci mohou zapomenout, pokud systém bude mít mouchy.
Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 sice již odstartovala, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
před 5 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
před 2 hodinami - Jednání VW a Renaultu o společnému projektu malého levného auta se zhroutila, prý si každá líp poradí sama
před 4 hodinami - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
před 5 hodinami - Majitel najel s moderním Ferrari přes 100 tisíc km a teď ho prodává. Je nejlevnější v EU, stojí jako lepší škodovky
před 7 hodinami - Ford má letos na elektromobilech prodělat 114 miliard. Tratí 2,3 milionu na kuse a prosí dodavatele, aby šetřili, na čem se dá
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva