Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ošklivé, otylé a předražené monstrum od BMW se ukázalo v akci na Autobahnu, ani tam nic nepředvedlo
15.6.2023 | Petr Prokopec
Měl to být vrchol mnichovské produkce, v praxi se z něj ale klube stále větší fiasko. XM nezvládá zrychlením či maximálkou dorovnat ani podstatně levnější X5 M, natož aby vystoupilo z jejího stínu.
Mnoho povyku pro nic je jednou z nejznámějších her Williama Shakespeara. A její název padne jako ulitý také na BMW XM. Okolo teprve druhého samostatného modelu slavné divize dělá mnichovská automobilka velký povyk. A nutno říci, že minimálně v jednom ohledu oprávněně. SUV dlouhé 5 110 milimetrů totiž dostalo do vínku 4,4litrový osmiválec twin-turbo, jenž byl spárován s osmistupňovým automatem, do kterého byl integrován elektromotor. Výkon tak vzrostl na 653 koní.
S tímto číslem jsou nicméně spárována dvě další, která už tak pozitivně nepůsobí. Se všemi náplněmi a řidičem za volantem totiž XM váží neskutečných 2 785 kilo. BMW si přitom za toto monstrum účtuje nemalých 4 405 700 Kč. Rázem se tak bavíme o vůbec nejtěžším a nejdražším modelu, jaký nabízí. S přihlédnutím k zapojení slavné divize by tak bylo jen logické, kdyby XM stálo i na vrcholu dynamického řetězce. Jenže pohled na technické parametry vozu odhaluje cosi jiného.
XM totiž má zvládat stovku za 4,3 sekundy a s přenastaveným omezovačem se rozjede na 270 km/h. To jsou hodnoty, které by zvládly ohromit, kdyby ovšem BMW nenabízelo také X5 M Competition. Další SUV v nabídce značky sice dostalo do vínku „jen“ 625 koní, toto stádo však má na starosti 2 475 kg. Stovku tak máte na tachometru již za 3,9 sekundy, maximem se pak může stát až 290 km/h. A vyjde „jen” na 3 783 000 Kč.
Ve finále tak není ospravedlněním ani skutečnost, že BMW technická data poněkud podhodnotilo. Lidé z AutoTopNL totiž s plug-in hybridním monstrem zvládli zrychlit na 100 km/h již za 4,18 sekundy. Ovšem i přesto dokázali, že XM by vám nemělo stát ani za pohled, zvláště když krásou nevyniká ani v nejmenším. Před třemi lety totiž otestovali zmíněné X5 M před faceliftem. Tehdy měli k dispozici jen 625 km/h, ovšem i tak zvládli stovku za 3,8 sekundy a 300 km/h.
Je pak sice hezké, že BMW nabízí XM také ve verzi Red Label, která dostala do vínku dokonce 748 koní, s nimiž má stovky dosáhnout za 3,8 sekundy. Jenže za toto provedení je třeba zaplatit již 5 053 100 Kč, auto navíc působí dojmem, jako byste nanesli rtěnku na prase. Jeho cena by pak pomalu stačila na pořízení nejen zmíněného X5 M, ale také M2 Coupe. Oba tyto vozy přitom nabízí udávaný výkon neustále, nikoli jen po krátkou chvíli, kdy jsou nabité baterie. Vskutku tedy nevíme, čeho chce BMW s XM dosáhnout.
XM je teprve druhým samostatným modelem slavné sportovní divize mnichovské značky. Ovšem zatímco supersport M1 se v mezičase stal legendou, na SUV nejspíše bude většina světa vzpomínat jako na ošklivou, těžkou a drahou obludu. Tedy pokud si na něj vůbec vzpomene. Foto: BMW
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
Nejnovější články
- Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
před 46 minutami - Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto
před 2 hodinami - Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
před 3 hodinami - Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
před 5 hodinami - Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva