Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci

Tahle auta dělí tak ohromná cenová propast, že by vůbec neměla být srovnatelná, realitou ale je, že dynamicky srovnatelná jsou. I když je 750 nakonec rychlejší, morálním vítězem může být E-Ray velmi snadno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci

9.4.2024 | Petr Prokopec

Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci

/

Foto: Chevrolet

Tahle auta dělí tak ohromná cenová propast, že by vůbec neměla být srovnatelná, realitou ale je, že dynamicky srovnatelná jsou. I když je 750 nakonec rychlejší, morálním vítězem může být E-Ray velmi snadno.

Příběhy o Davidu a Goliáši má rád kdekdo, tedy skoro každý, kdo si v roli outsidera představuje sám sebe. Dá se proto předpokládat, že i ve srovnání uspořádaném magazínem Edmunds bude většina lidí fandit Chevroletu Corvette E-Ray. Tedy (alespoň v přímce) nejrychlejšímu provedení dostupného amerického sporťáku s hybridním pohonem, který se s cenou v přepočtu okolo 3,4 milionu Kč postavil víc jak třikrát tak dražšímu (10,5 milionu Kč), výkonnějšímu a lehčímu McLarenu 750S. Ten nicméně veškerý svůj potenciál posílá na zadní kola, americký sporťák může díky elektrifikovanému pohonu počítat i s podporou pohonu přední osy. A to mu pomáhá.

Je to vidět i v samotném srovnání, v němž 160koňový elektromotor roztáčející přední kola dovoluje Corvette vystřelit z místa rychleji, než to zvládá zadokolka od McLarenu. Tovární hodnoty ale vyrovnat neumí, neboť ke zrychlení na stovku (respektive na 97 km/h) potřebuje 2,8 sekundy, tedy o tři desetiny víc, než by měl. V případě čtvrtmíle tu ovšem máme nepatrně lepší akceleraci, než je ta udávaná, neboť za 10,5 sekundy E-Ray dosáhne reálně 210 km/h místo udávaných 209 km/h.

McLaren disponující čistě benzinovými 750 koňmi je na stovce o chlup pomaleji, poté ale už začíná vládnout. Čtvrtmíli zvládá za 9,9 sekundy při rychlosti 235,5 km/h. Tím ale srovnávací testy magazínu Edmunds nekončí, Američané se totiž rozhodli proklepnout schopnosti vozů o trochu víc, než je obvyklé. Obě auta proto na konci rovinky musí udělat otočku a vrátit se zpět na start. I v tomto ohledu ale již vládne McLaren, který zvládá přetížení až 1,51 G oproti maximálním 1,41 u hybridní Corvette.

Přes tohle všechno je ale nutné Chevroletu zatleskat, s časem 31,7 sekundy mu totiž patří celkově páté místo mezi všemi testovanými vozy ve stejné disciplíně. Tím se řadí třeba před BMW M3 Competition xDrive, Lucid Air Grand Touring či Hondu NSX Type-S. McLaren se pak usadil těsně pod vrcholem, přičemž časem 29,6 sekundy vyrovnal svého bratříčka, model 765 LT s prodlouženou zádí. Ta nicméně v cíli dosáhla větší rychlosti (255,5 km/h versus 248 km/h).


Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci - 1 - Chevrolet Corvette E-Ray 2024 nove 01Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci - 2 - Chevrolet Corvette E-Ray 2024 nove 02Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci - 3 - Chevrolet Corvette E-Ray 2024 nove 03
Hybridní Corvette E-Ray nedisponuje pouze za sedačkami uloženým 6,2litrovým osmiválcem, ale také elektromotorem na přední nápravě. S tímto pohonem je extrémně rychlá v přímce, dokonce tak, že s cenou kolem 3,5 milionu Kč...

Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci - 4 - McLaren 750S 2023 prvni sada 04Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci - 5 - McLaren 750S 2023 prvni sada 17Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci - 6 - McLaren 750S 2023 prvni sada 11
...dokáže být soupeřem třikrát tak dražšímu McLarenu 750S. Foto: Chevrolet

Zdroj: Edmunds@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.