Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat

Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat

5.4.2024 | Petr Prokopec

Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat

/

Foto: BMW

Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem.

V posledních letech se nabídka většiny automobilek rozrostla o elektrifikované pohony, které doplnily ty benzinové a dieselové. Výrobci protežují ty první zmíněné, neboť si sice musí být vědomi jejich konstrukčních nedostatků, protože si ale zvlášť v plug-in hybridní formě vedou daleko nejlépe v testech normované spotřeby resp. emisí CO2, zbavují je opletaček s úřady. Realita nikoho nezajímá, i když je pochopitelně docela jiná. Elektřina v bateriích se přece nebere z ničeho, ta ale v EU vždy odpovídá nulovým emisím CO2, i když reálná ekologická bilance těchto vozů může být kvůli jejich vysoké hmotnosti a kolikrát používání úplně bez dobíjení snadno záporná.

Mat Watson z britského Carwow se nicméně ve svých srovnávacích testech nezaměřuje na spotřebu, nýbrž na zrychlení. U trojice trojkových BMW osazených různým pohonem tedy nehledal nejúspornější verzi, nýbrž tu, která dokáže jako první protnout cílovou pásku. A aby celou věc udělal zajímavější, nesáhl po sériových kusech, nýbrž po těch, které prošly decentním laděním. BMW M340d Touring tak disponuje 436 koňmi, zatímco M340i dostalo do 477 koní a 330e 405 koní.

Na kontě plug-in hybridu je v tomto případě hmotnost (1 740 kg), to je ale tím, že s elektrickým motorem spojuje jen dvoulitrový čtyřválec. Benzinová varianta motorem 3,0 R6 turbo ovšem není příliš vzdálena (1 758 kg), s ohledem na vyšší výkon ji tak lze považovat za papírového favorita. To je nakonec potvrzeno i v reálu, neboť čtvrtmíli zvládá za rovných 12 sekund. Dieselové kombi není přes hmotnost krutých 1 945 kg o mnoho pozadu, když za benzinovým sedanem zaostává o tři desetiny. Plug-in hybrid je na tom s časem 12,7 s daleko nejhůř.

Protežovaná moderna tak ve sprintu ostrouhala, aspoň trochu si ale spravila chuť v doplňkových disciplínách. Při pružném zrychlení si každý pohon připsal po jednom vítězství - vždy záleží na konkrétních podmínkách závodu, neboť ve prospěch benzinové verze hraje rychlost podřazení automatu, zatímco diesel těží z vysokého točivého momentu a plug-in hybrid z duálního ústrojí. Ve finále tu pak máme souboj v zašlápnutí brzdového pedálu až pod kobereček, který již potvrzuje skutečnost, že hmotnost je klíčová. Podívejte se na to všechno sami níže.


Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 1 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 07Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 2 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 08Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 3 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 11Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 4 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 19Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 5 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 20Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 6 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 22
Trojková řada předloni prošla faceliftem, skladba pohonných jednotek ale zůstala nezměněna. A stejně tak i nabídka karosářských verzí. Nadále lze tedy volit mezi benzinovou, dieselovou či plug-in hybridní jednotkou, stejně jako mezi sedanem a kombíkem. Pokud chcete to nejrychlejší, hybrid to opravdu není... Foto: BMW

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.